עורך דין סכסוך עסקי (מסחרי) בין שותפים

כיום אנו עדים ליותר ויותר פרסומים על סכסוכים עסקיים והפך הדבר להיות כדבר שבשגרה, רבות מן הפעמים סכסוכים אלו נובעים מתוך אינטרסים לא מקצועיים.

כאשר נותנים משקל גדול לכבוד ולאגו בסכסוכים עסקיים יהיה קשה יותר לגשר ולהגיע לפתרון, לכן חשוב לזכור לשים את כל הרגשות הללו בצד ולהגיע לכדי פתרון מקצועי בדרכי נועם.

במאמר זה נלמד על הדרכים להתמודד עם סכסוך עסקי, על האופן בו הליך משפטי בסכסוכים עסקיים מתנהל.

עורך דין מומלץ לסכסוך כספי
עורך דין לסכסוכים עסקיים עו”ד עידן אטיאס

 

כיצד נובעים סכסוכים עסקיים?

סכסוכים יכולים להתגלע בין שותפים, אנשי עסקים, חברים ואף בני משפחה, מקורות הסכסוך מגוונים ויש סיבות לכך שהם קורים. לרוב, מדובר בצד אחד בעניין שמעוניין ללכת בדרך שונה והצד השני לא מסכים לכך או שאחד הצדדים מגלה הצד השני התנהל בצורה לא ישרה ופועל כנגד הסכמים והתחייבויות שהוחלטו.

גם במצבים בהם צד אחד אינו עומד במשימות  או עמד בציפיות שסוכמו מתחיל משבר שיכול להוביל לסכסוך בין השותפים.

אך חשוב לזכור כי כאשר סכוך מגיע אל בית המשפט הוא עושה משפט ולא עושה צדק, מה הכוונה? צדק הוא הסתכלות סובייקטיבית על המצב ואילו משפט הוא הבאת עובדות וניסיון לבחון את המצב באופן אובייקטיבי.

 

מה אומר החוק במידה ויש לי מניות בחברה מסוימת ונוצר סכסוך עסקי?

החוק אומר כי בעלי מניות ימנעו כל קיפוח של בעלי מניות אחרים בחברה וכי בעל השליטה חייב לנהוג בהוגנות כלפי בעלי המניות. אך תופתעו לדעת כי בחברות רבות מתקיים מה שנקרא “עושק המיעוט” או קיפוח המיעוט בו בעלי מניות בחברה מנצלים את הכוח שיש להם לרעה ומבצעים פעולות הגורמות עוול ליתר בעלי המניות לדוגמא אם החברה הניבה רווחים ובעלי מניות המיעוט אינם מקבלים דיבידנדים או אם קורה מצב בו מתקבלות החלטות מהותיות בחברה מבלי להתחשב בעמדם של בעלי מניות המיעוט. 

 

אם כך מהי הדרך הנכונה לטפל בסכסוך עסקי?

ישנן שתי דרכים לטפל בסכסוכים עסקיים, אחת היא בתוך כותלי בית המשפט ואילו השנייה היא מחוץ לבית המשפט. בין הפתרונות המוצעים בכדי למנוע הגעה למשפט הוא כינוס ישיבת דירקטוריון, במידה וקיים לחברה שלכם או לקיים אסיפה כללית שתעזור להגיע לכרעה בנושאים בהם קיימות מחלוקות. ישנן הוראות תקנוניות שיכולות ליישב מחלוקות וכדאי לבדוק מה הן קובעות לפני שנגשים להליך משפטי.

במידה ותחליטו לפנות את בית המשפט הוא יחליט להטיל צווין שיאפשרו לקיים החלטות וביצוע של תשלומים והתחייבויות של החברה ולעתים אם מדובר במקרה חריג הוא יכול אף לצוות מנהל מיוחד מטעמו שיוודא כי אותם צווים מתקיימים ולאפשר לו לקבל החלטות עבור החברה. הסיבה שבית המשפט עושה זאת כיוון שעליו להתחשב בצרכי הסביבה העסקית של החברה כמו העובדים, הספקים, הנושים והלקוחות, יותר מאשר בסכסוכים הנובעים בין בעלי החברה או השליטה בה.

 

אז למי ניתן לפנות בעת סכסוך עסקי?

ישנם עורכי דין המתמחים בטיפול בסכסוכים עסקיים בין שותפים, בעלי מניות ושאר שותפים לעסק מסוים.  במשרדו של עידן אטיאס ושות’ – עורכי דין תמצאו צוות מקצועי שיודע להתמודד גם עם מקרים סבוכים. את המשרד מוביל עו”ד עידן אטיאס, בעל שלושה תארים ומאפשר פתרונות גמישים ויצירתיים בפתרון הבעיות המשפטיות שלכם. עו”ד עידן אטיאס יודע בזכות הידע הרב שצבר לאורך השנים והניסיון שלו למפות את התמונה המלאה של תיקכם המשפטי ולייצר אסטרטגיה למציאת פתרון שיוביל אתכם לניצחון משפטי.

 

לסיכום, עדיף ליישב סכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט, אך במידה ומצב כזה אכן קורה, רצוי להיעזר בשירותיו של עו”ד בעל ידע וניסיון לטפל במקרים אלו.

עורך דין סכסוך מסחרי בין שותפים
לא משנה איזה שירות תיקחו. הפתרון יהיה יצירתי!
עו"ד-עידן-אטיאס
עידן אטיאס ושות' - עורכי דין

משרד עורכי הדין עידן אטיאס ושות׳ בעיקר בתחום הליטיגציה (ניהול הליכים בערכאות שיפוטיות), בתחום המשפט המסחרי והעסקי בדגש על דיני חברות ודיני חוזים ובנוסף בתחום עבירות צווארון לבן. בין היתר המשרד מעניק ליווי משפטי וייעוץ לתאגידים, עסקים גדולים וקטנים, יזמים ואנשי עסקים שונים.

עידן אטיאס ושות'- עורכי דין הינו משרד בוטיק העוסק בתחומי הליטיגציה, משפט מסחרי -אזרחי, צווארון לבן וליווי עסקי.

פנו לעו"ד עידן אטיאס לשיחת ייעוץ
עסקים וחברות?
עידן אטיאס ושות' - עורכי דין, משרד לכל צרכי העסק בפן המשפטי, אנו מקפידים על השירות הטוב ביותר!
לוגו עידן אטיאס ושות' עורכי דין