עבירות צווארון לבן

בעבירות צווארון לבן הללו ישנה חשיבות מכרעת להתנהלות החשוד משלבי החקירה ההתחלתיים. עידן אטיאס קצין חקירות בכיר במשטרת ישראל בעברו, ינתח את המצב לאשורו וינקוט באסטרטגיה ברורה וטקטיקה מנצחת, שימנעו מכם נזקים ציבוריים ואישיים.

מקורו של הכינוי “צווארון לבן” הינו בתחילת המאה העשרים שאז בני המעמד הגבוה אופיינו על ידי חולצות בעלות צווארונים לבנים. כיום, עבירות צווארון לבן נחשבות לנחלתם של העשירים והחזקים ומכוונות לשורה של עבירות בעלות אופי כלכלי. בין עבירות אלו ניתן למנות: עבירות שוחד, הפרת אמונים ומעילה, עבירות גניבה בידי מורשה, עבירות מס פליליות, עבירות מרמה והונאה וקבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגידים, עבירות ניירות ערך, עבירות זיוף, עבירות של הלבנת הון שמקורן בעבירות מיסוי או בעבירות אחרות, עבירות הגבלים עסקיים ועוד.

כיום, הלכה למעשה אין רלוונטיות למעמדו הכלכלי או החברתי של מבצע העבירה בבחינת השאלה האם מדובר בעבירות “רגילות” או בעבירות צווארון לבן. בהתאם לכך, הגישה המקובלת בימינו היא בהתמקדות במהותה של העבירה עצמה ולא בעבריין המבצע את העבירה.

התייחסותם של בתי המשפט לעבירות צווארון לבן נוטה לחומרה רבה. מעבר לעבודה שלעבירות אלו נקבעו בחוק עונשים כבדים, פעמים רבות בתי המשפט גוזרים עונשי מאסר בפועל למשך מספר שנים – לפי מהות העבירה, היקפה, חומרתה, נסיבותיה ועוד. מעבר לאמור, פעמים רבות הנחקרים בעבירות אלו משתייכים למגזרים ציבוריים או לאוכלוסיות ניהול בכירות אשר מעבר לפגיעה הפלילית, חשופים גם לפגיעות ולנזקים רבים נוספים כגון: פגיעה בקריירה, פגיעה חברתית, פגיעה משפחתית ועוד.

נוכח האמור, ישנה חשיבות מכרעת להתנהלות החשוד כבר מהשלבים הראשונים של החקירה. ניתוח נכון של המצב, קביעת אסטרטגיה ברורה וטקטיקות שונות עשויים למנוע נזקים ציבוריים ואישיים אדירים לנחקר.
משכך, השלב הראשוני של החקירה ואף עוד טרם החקירה, הינו קריטי ביותר. לכן מומלץ להתייעץ ולהיעזר בשירותיו של עורך דין בעל ניסיון וידע רב בתחומים אלו.

משרדנו מטפל במגוון עבירות צווארון לבן. ניסיונו של עו”ד אטיאס בחקירה, הובלה ופיקוד על אלפי תיקי חקירה מורכבים הכוללים צוותי חקירה מיוחדים (צח”מ), חקירות סמויות, חקירות עם ליווי גופי התביעה השונים ועוד, כל אלו מעניקים למשרד יתרון ברור ויכולת מענה וטיפול מקסימליים ללקוחותינו.

צווארון לבן - עורך דין פלילי
לא משנה איזה שירות תיקחו. הפתרון יהיה יצירתי!
עו"ד-עידן-אטיאס
עידן אטיאס ושות' - עורכי דין

משרד עורכי הדין עידן אטיאס ושות׳ בעיקר בתחום הליטיגציה (ניהול הליכים בערכאות שיפוטיות), בתחום המשפט המסחרי והעסקי בדגש על דיני חברות ודיני חוזים ובנוסף בתחום עבירות צווארון לבן. בין היתר המשרד מעניק ליווי משפטי וייעוץ לתאגידים, עסקים גדולים וקטנים, יזמים ואנשי עסקים שונים.

עידן אטיאס ושות'- עורכי דין הינו משרד בוטיק העוסק בתחומי הליטיגציה, משפט מסחרי -אזרחי, צווארון לבן וליווי עסקי.

פנו לעו"ד עידן אטיאס לשיחת ייעוץ
עסקים וחברות?
עידן אטיאס ושות' - עורכי דין, משרד לכל צרכי העסק בפן המשפטי, אנו מקפידים על השירות הטוב ביותר!
לוגו עידן אטיאס ושות' עורכי דין