עורך דין הסכם חיים משותפים

עו״ד משפחה| הסכם חיים משותפים: מה חשוב לדעת?

מערכות נישואין מסורתיות הן לא צורת החיים המשותפים היחידה כיום; במקרים שבהם בני זוג אינם יכולים או אינם מעוניינים להתחתן, ניתן לנסח מסמך חוקי של הסכם חיים משותפים, אשר מסדיר נושאים רבים בין בני הזוג. ההסכמים האלו חשובים מבחינות רבות, ואם אתם לא יודעים מה זה הסכם זוגיות או מעוניינים לקבל יותר מידע בנושא, כאן תקבלו את התשובות שאתם צריכים.

עורך דין מסחרי בתל אביב עידן אטיאס, עורך דין לענייני חוזים לחברות ועסקים
עידן אטיאס ושות' - עורך דין ניסוח הסכם ממון לידועים בציבור
עורך דין מסחרי בתל אביב עידן אטיאס, עורך דין לענייני חוזים לחברות ועסקים
עורך דין מסחרי בתל אביב עידן אטיאס, עורך דין לענייני חוזים לחברות ועסקים

מהו הסכם חיים משותפים?

בני זוג שאינם נישאים ונרשמים כ”ידועים בציבור” יכולים לערוך הסכם חיים משותפים. הסכם כזה הוא הסכם שבו מפורטת חלוקת הרכוש של בני הזוג במקרה של פרידה וסיום הזוגיות.

ההסכם חייב להיות מקובל על שני הצדדים, ושניהם צריכים לחתום עליו כדי שיהיה בתוקף.

למי מיועד הסכם זוגיות?

הסכם חיים משותפים הוא בעצם הסכם ממון חיים משותפים; במדינת ישראל הסכם מהסוג הזה מיועד עבור בני שאינם נשואים ומנהלים משק בית משותף בתור ידועים בציבור. תחת ההגדרה הזו נכללים בני זוג מאותו מין, בני זוג שאינם מתכוונים להינשא, וגם בני זוג שנישאו לפני 1.1.1974.

כיצד מקבלים הסכם ממון חיים משותפים?

כמו בחוזים והסכמים אחרים, מומלץ להשתמש בשירותיו של עורך דין מקצועי כדי לנסח הסכם זוגיות שמשקף את הצרכים שלכם, ומאזן בין הצרכים והרצונות שלכם ושל בני זוגכם.

בתהליך הזה חשוב להסדיר את החובות והזכויות של כל צד, כלומר לקבוע כיצד תיקבע חלוקת הרכוש ביניכם ובין בת/בת זוגכם. אם למשל לאחד מהצדדים יש דירה ברשותו שהוא משכיר, זה נחשב לנכס מכניס. בחוזה חיים משותפים ניתן לקבוע מה יהיה גורל הנכס במקרה של פרידה: אם הבעלים ימשיך להיות הבעלים הבלעדי, אם תהיה חלוקה של שכר הדירה בין שני בני הזוג, או חלוקה מסוג אחר.

לאחר ניסוח של ההסכם והגשת המסמכים הנדרשים, מומלץ להגיש את ההסכם לאישור בבית המשפט. אין חובה לקבל אישור הסכם חיים משותפים בערכאה משפטית, אך מומלץ בחום לעשות זאת כדי למנוע בעיות עתידיות.

זמן ההמתנה עבור אישור שכזה בבית המשפט הוא כשבועיים-שלושה, ויש להגיש את ההסכם לאישור בבית משפט לענייני משפחה.

עורך דין הסכם חיים משותפים: שקט נפשי לעתיד

כאמור, הכנת הסכם חיים משותפים באמצעות עורך דין מקצועי, שמהווה צד שלישי ניטרלי, ייתן לכם שקט נפשי בתהליך. ניסוח של הסכם זוגיות מדויק ימנע חיכוכים עתידיים, ויאפשר לכם לבצע חלוקה מדויקת והוגנת של הרכוש שלכם ושל בני זוגכם.

בנוסף, ייצוג על ידי עורך דין ייתן להסכם תוקף משפטי חזק יותר, ולכן מומלץ להשתמש בשירותיו של עורך דין שייצג אתכם בצורה מקצועית.

אם אתם מנהלים משק בית משותף ומעוניינים לנסח ולאשר הסכם זוגיות, חשוב לשכור את שירותיו של עו”ד שבקיא בתחום. עו”ד עידן אטיאס מספק שירות אישי במגוון תחומים, לרבות עריכת הסכמי ממון מכל הסוגים.

במשרד הייחודי הזה תקבלו שירות אישי מתחילת התהליך ועד לקבלת האישור, עם התחשבות בכל הגורמים הנוגעים לדבר. תחילת התהליך כוללת פגישה עם בני הזוג שמעוניינים לחתום על הסכם משותף, ופירוט של הנכסים והממון שכל צד מביא עמו.

לאחר מכן ניתן להחליט על החלוקה של הפריטים השונים, עם ניסוח מדויק של הסכם ממון חיים משותפים. המשרד המקצועי מספק גם שירות אישור של הסכמים מהסוג הזה בערכאות הנדרשות.

משרד עו”ד עידן אטיאס מספק שירותי פרמיום לכל לקוחותיו, בהתאמה אישית לכל סוגיה. אם אתם זקוקים להסכם חיים משותפים, חשוב לעבור בצינורות המקובלים ולנסח הסכם מדויק שמתאים לכם.

אצל עו”ד אטיאס תוכלו ליהנות משירות מקצועי לאורך כל הדרך, ולקבל אישור להסכם חיים משותפים שייתן לכם שקט נפשי לעתיד.

לא משנה איזה שירות תיקחו. הפתרון יהיה יצירתי!
עו"ד-עידן-אטיאס
עידן אטיאס ושות' - עורכי דין

משרד עורכי הדין עידן אטיאס ושות׳ בעיקר בתחום הליטיגציה (ניהול הליכים בערכאות שיפוטיות), בתחום המשפט המסחרי והעסקי בדגש על דיני חברות ודיני חוזים ובנוסף בתחום עבירות צווארון לבן. בין היתר המשרד מעניק ליווי משפטי וייעוץ לתאגידים, עסקים גדולים וקטנים, יזמים ואנשי עסקים שונים.

עידן אטיאס ושות'- עורכי דין הינו משרד בוטיק העוסק בתחומי הליטיגציה, משפט מסחרי -אזרחי, צווארון לבן וליווי עסקי.

פנו לעו"ד עידן אטיאס לשיחת ייעוץ
עסקים וחברות?
עידן אטיאס ושות' - עורכי דין, משרד לכל צרכי העסק בפן המשפטי, אנו מקפידים על השירות הטוב ביותר!
לוגו עידן אטיאס ושות' עורכי דין