עורך דין צווארון לבן

עו״ד צווארון לבן בתל אביב | ייצוג בכל שלבי ההליך

כל אדם עלול לבצע עבירה פלילית, גם אם הוא ממלא תפקידים חשובים בחברה ונחשב בדרג  חברתי גבוה.

כן, גם מנכ”ל חברות מסחריות, אנשי כספים כמו רואה חשבון או סמנכ”ל כספים.

עבירות פליליות שמתבצעות על ידי אנשים שנחשבים נורמטיביים, מכונות פעמים רבות בשם עבירות צווארון לבן.

עבירות אלו לא מתבצעות באופן אלים, ומי שמבצע אותן הוא לא עבריין במהותו.

אך למרות זאת המעשה נחשב כעבירה והמבצע אותה עתיד לתת את הדין על כך.

במקרים כאלו יהיה נכון להיעזר בעורך דין צווארון לבן.

עורך דין מומחה לעבירות צווארון לבן

 

אילו עבירות נכללות בכותרת עבירות צווארון לבן?

מבחינה משפטית אין הבחנה בין עבירות פליליות רגילות לבין כאלו שיוגדרו כעבירות צווארון לבן. אם כי יש כן מספר הבדלים ביניהם. עבירות צווארון לבן הן לרוב עבירות כלכליות שאין בהן אלימות. בין היתר העבירות עשויות להיות קשורות לתחומים הבאים:

  • עבירות סייבר
  • מעילה בכספי ציבור.
  • רישום כוזב במסמכי תאגיד.
  • עבירות ניירות ערך.
  • עבירות זיוף.
  • קבלת דבר במרמה.
  • עבירות הונאה.
  • עבירות הלבנת הון במיסוי.
  • עבירות הגבלים עסקיים.

 

מהם המאפיינים של עבירות צווארון לבן?

יש מספר מאפיינים לעבירות שמוגדרות כעבירות צווארון לבן.

עבירות פליליות ללא אלימות פיסית – אמנם לרוב מקובל לקשר בין עבירה פלילית לבין אלימות פיזית, אך כאשר מדובר על עבירות צווארון לבן, הפעולה לא תהיה כרוכה באלימות פיסית. אלא תתבצע בצורה ‘נקיה’ ואלגנטית…

פלילי ואזרחי / מסחרי – מרבית העבירות שנמנו לעיל משתייכות לתחום האזרחי מסחרי. אך יחד עם זאת הן נחשבות לפליליות. היות שהעבירות מחוברות למספר תחומים הן דורשות ידע מקצועי נרחב מעורך דין צווארון לבן.

ידיעות החוק – בכל חוק ובכל עבירה אי ידיעת החוק לא תפתור מעונש. אך בעוד שבעבירות פליליות המבצע לרוב מודע לכך שהוא עובר על החוק, בעבירות צווארון לבן פעמים לא מובנות וידועות לכולם. כאמור, אי הידיעה אינה פותרת מעונש, אך כן עלולה להוביל אנשים לבצע מעשים אסורים בגין אי ידיעה.

האדם שמבצע את העבירה – אם אתם מדמיינים עבריין שעובר על החוק, כאן מדובר על פרסונה אחרת. אלו בעלי תפקידים משמעותיים, אנשים משכילים שמאיישים משרות בארגונים גדולים ובמשרדי ממשלה.

הנפגע – עבירות אלו אינן מכוונות אישית כלפי אנשים מסוימים. לא תמיד יש נפגעים ספציפיים לעבירות אלו. אם כי במקרים מסוימים יש לא מעט ניזוקים עקיפים לעבירה שבוצעה.

 

מה שעולה מכל האמור לעיל הוא שאדם בעל אישיות מהוגנת עלול לעבור ללא ידיעתו על עבירות. מחוסר תשומת לב או בגין חוסר ידיעה והבנה בפרטי החוק. וכמובן – לתת על כך את הדין. בשלב כזה יהיה צורך ליצור קשר עם עורך דין עבירות כלכליות לצורך ייצוג משפטי נושאי משרה ציבורית.

 

על המשפט ועל הענישה בעבירות צווארון לבן

היות ומדובר בעבירות מתוחכמות או כאלו שהעבירה אינה מוצהרת ובולטת לעין, המשפט עשוי להיות סבוך ומורכב, וכתוצאה מכך גם מתמשך. אכן, משפטים בעבירות מסוג זה נוטים להתמשך על פני תקופה ארוכה בהשוואה לעבירות אחרות. גם לגבי הענישה שמוטלת על העבריין, היא תהיה במקרים רבים סלחנית. אם כי עבריינים בהחלט עשויים לשלם מחירים משמעותיים בגין המעשים שלהם. 

 

עורך דין עבור עבירות צווארון לבן

עורכי דין רבים מציעים את השירות שלהם לאזרחים. אם כי כאן חשוב לציין שלכל עורך דין יש תחום התמחות משלו ובו הוא מתמקד ומספק מענה. כך גם ביחס לעבירות צווארון לבן. אמנם אין לעבירות אלו התייחסות ספציפית בחוקה, אך יחד עם זאת העבירות הללו מתאפיינות בייחודיות בשל היותן משלבות בין המשפט האזרחי מסחרי לבין המשפט הפלילי. כך שעורך דין שמייצג נאשם חייב לשלב מומחיות בשני התחומים הללו גם יחד.

 

להתנהל בביטחון בליווי עורך דין

עורך דין הוא גורם מקצועי שיכול למנוע מכם הסתבכות ולהדריך את הארגון או את המשרד לגבי התנהלות נכונה וחוקית. בעזרת עורך דין תוכלו להיות בטוחים כי כל הפעולות שאתם מבצעים בשגרה הינן פעולות חוקיות, וכי אינכם מסכנים את עצמכם בעבירות צווארון לבן כמו עבירות מרמה והפרת אמונים, חקירה על עבירות מס פליליות וכדומה. עו”ד מומחה יוכל להטמיע בארגון את ההתנהלות הראויה וכן ליצור תוכניות מתאימות לפי כללי החוק ובהתאם לאינטרסים של החברה או הארגון. ארגונים וחברות שבחרו להתנהל בצורה כזו הצליחו למנוע מעצמם בעיות מורכבות, ולנהל את הארגון על פי חוק ללא סיכונים של עמידה לדין.

 

חשוד? עומד לתת את הדין?

במידה ואדם ביצע עבירה והוא מועמד לדין, אם הוא נאשם על עבירה כזו או אחרת, חשוב מאוד שהוא יהיה מלווה בעורך דין צווארון לבן. עו”ד מומחה יוכל להקל על התהליך בכל שלביו. 

הגנה על מקום העבודה – כאמור, עבירות אלו לרוב קשורות לתפקיד ולמקום העבודה של העבריין. הווי אומר שמרגע האשמה עלולה הפרנסה של הנאשם להיפגע אנושות. כבר בשלב זה של האישום יהיה עורך הדין לצד הנאשם, ויגן ככל האפשר על מעמדו ועל תפקידו של הנאשם. 

 

כתב אישום – מיומנות של עורך דין עשויה להשפיע במידה רבה על כתב האישום. זאת במשא ומתן שינהל עורך הדין והשפעה על התביעה. זה השלב בו ניתן למחוק עבירות מכתב האישום, או במקרים אחרים להמיר את העבירות החמורות שמוצגות בכתב האישום לעבירות קלות מהן. היות ועבירות צווארון לבן לא תמיד קלות להוכחה, יוכל עורך דין במקרים רבים להפחית את חומרת כתב האישום ולהקל כך על התהליך כולו.

 

משפט – במהלך המשפט ילווה עורך הדין את הנאשם. המטרה הינה לערער את היסודות של התביעה. במקרים מסוימים אפשר יהיה להוביל לאי הרשעה של הנאשם. במקרים פחות טובים ההצלחה תהיה המתקת גזר הדין.

 

עידן אטיאס ושות’ – עורכי דין

מואשמים בגין עבירות מרמה והפרת אמונים? עבירות שוחד? זומנתם להתייצב אל חקירה על עבירות מס פליליות? עידן אטיאס ושות’ מציע לכם ליווי מקצועי ומסור של עורך דין עבירות כלכליות. כאן תקבלו מענה מסור ומקצועי מאוד על ידי צוות של עורכי דין שצברו ניסיון רב והמון הצלחות בתחום. מעת הפניה אלינו, התיק שלכם הוא האינטרס שלנו, ואנו ננווט עבורכם את הדרך עד לגזר הדין באופן הטוב והקל ביותר.

 

לסיכום

ייצוג משפטי נושאי משרה ציבורית הוא נושא בעל חשיבות עליונה. בעזרת עורך דין עבירות כלכליות התהליך כולו יכול להיות קל ופשוט יותר, והעונש מופחת משמעותית.

אם אתם נאשמים בגין עבירות שוחד או עבירות מרמה והפרת אמונים – חובה עליכם לפנות בהקדם על עורך דין בעל ניסיון שינחה אתכם ויעשה הכול כדי להפחית את חומרת העונש שלכם.

עורך דין עבירות צווארון לבן עידן אטיאסמהרגע הראשון תקבלו ייצוג משפטי נושאי משרה ציבורית והתהליך כולו יוכל להתנהל בקלות יתרה. כי המומחיות של עורך הדין וגם ההצלחות שלו בעבר ישרו עליכם שלווה וביטחון, ההליך המשפטי שלכם יתנהל על הצד הטוב ביותר כאשר כל צעד וכל שלב נבדק היטב על ידי עורכי הדין, ונעשה כל שאפשר כדי להפחית את חומרת העבירות עליהם אתם נתבעים וחומרת העונש תיפחת.

לא משנה איזה שירות תיקחו. הפתרון יהיה יצירתי!
עו"ד-עידן-אטיאס
עידן אטיאס ושות' - עורכי דין

משרד עורכי הדין עידן אטיאס ושות׳ בעיקר בתחום הליטיגציה (ניהול הליכים בערכאות שיפוטיות), בתחום המשפט המסחרי והעסקי בדגש על דיני חברות ודיני חוזים ובנוסף בתחום עבירות צווארון לבן. בין היתר המשרד מעניק ליווי משפטי וייעוץ לתאגידים, עסקים גדולים וקטנים, יזמים ואנשי עסקים שונים.

עידן אטיאס ושות'- עורכי דין הינו משרד בוטיק העוסק בתחומי הליטיגציה, משפט מסחרי -אזרחי, צווארון לבן וליווי עסקי.

פנו לעו"ד עידן אטיאס לשיחת ייעוץ
עסקים וחברות?
עידן אטיאס ושות' - עורכי דין, משרד לכל צרכי העסק בפן המשפטי, אנו מקפידים על השירות הטוב ביותר!
לוגו עידן אטיאס ושות' עורכי דין