עורך דין סכסוכי שכנים

עורך דין סכסוך שכנים  – למה זה חשוב?

סכסוכי שכנים – קווים לדמותם

אנחנו לא בוחרים את השכנים שלנו ולמען האמת, אין לנו כל דרך לדעת מראש מיהם האנשים עמם נחלוק את האזור המשותף בבניין הדירות שלנו ומהן התקלות והמהמורות שעלולות לצוץ במהלך השנים.

למען האמת, סכסוכי שכנים אינם נמצאים בתודעה של רוב האנשים, עד שהמציאות טופחת על פניהם.

 

סכסוכי שכנים בבית משותף

קיימות נקודות השקה רבות בין שכנים והן עלולות לגרום במקרים רבים לסכסוכי שכנים בבית משותף. הסיבות בגללן עלול לפרוץ סכסוך שכנים הן רבות וכאמור, אינן צפויות מראש אך מפריעות לנו ופוגעות באיכות החיים שלנו. להלן מספר דוגמאות:

  • סכסוך שכנים על חניה
  • שכן מטריד
  • שכן מרעיש (רעש לא סביר או מחוץ לשעות המותרות על פי החוק)
  • שכן שמשתלט על שטח משותף בבניין
  • סכסוך שכנים על ועד בית
  • ליקויי רטיבות או נזילות
  • סכסוך על רקע תקנון בית משותף

המקרים הללו מלווים בהמון אמוציות והם מעיבים באופן משמעותי לא רק על חיי היום יום של השכנים המעורבים בסכסוך אלא על שאר השכנים שאינם צד בסכסוך.

רוצים להתמודד עם הסכסוך בנחישות, ביטחון ושליטה? התקשרו עכשיו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עו"ד עידן אטיאס בתכנית בנושא סכסוך שכנים ב 103 FM

מה עושים כאשר שכן פולש לשטח המשותף? כאן חדשות

סכסוך שכנים בבניין משותף עו"ד אטיאס בתחנת 94 FM

סכסוכי שכנים בבית פרטי

איך שלא תהפכו את זה, סכסוכי שכנים אינם מחזה נדיר במחוזותינו ובניגוד לדעה הרווחת, הם לא קורים רק בבתים משותפים. סכסוך שכנים בבית פרטי הוא אירוע די שכיח, הרי הטרדה מצד שכן עלולה להתרחש גם כאשר אינם חולקים שטח ציבורי משותף.

גם כאן הסיבות רבות מגוונות. להלן מספר דוגמאות:

  • סכסוך שכנים על רקע פלישה לשטח פרטי
  • סכסוך על רקע גדר משותפת
  • שכנים מרעישים (רעש לא סביר או מחוץ לשעות המותרות על פי החוק)
  • סכסוך על רקע חיות מחמד
  • סכסוכים הקשורים ללכלוך השטח הציבורי הסמוך לבית
  • סכסוך על הקלות והיתרים בעירייה

אנשים הבוחרים לגור בבית פרטי, במרבית המקרים, קנאים לפרטיותם ולנוחיותם והעובדה שבחרו בצורת מגורים זו קשורה לרצון למנוע סכסוכים עם שכנים. רובם אינם מודעים לכך שסכסוכי שכנים מתרחשים גם במקרים של מגורים בבית פרטי ושהשפעת סכסוך שכנים על חיי היום יום של משפחה הגרה בבית פרטי משמעותית ומטרידה לא פחות מאשר בעת מגורים בבית משותף.

הסתכסכתי עם שכן. מה עושים?

במקרים בהם ניתן לפתור סכסוכים בדרכי נועם, זה המסלול הראשון אותו מומלץ לבדוק. כאשר פורץ סכסוך, נסו לפתור אותו בשיחה ישירה מול השכן, בכינוס ישיבת דיירים בה מעלים את הנושא או בכתיבת מכתב מפורט וענייני לגורם המפריע. אלא שהניסיון מוכיח שבמקרים רבים, לפחות צד אחד מהמעורבים בסכסוך אינו מוכן להתגמש, גם במקרים בהם מדובר בפעולה לא חוקית.

עורך דין מומחה בסכסוכי שכנים במרכז
עורך דין עידן אטיאס – סכסוכי שכנים

במקרים בהם פתרון זה לא עוזר (ולצערנו, ברוב המכריע של המקרים סכסוך שכנים אינו נעצר כאן), ניתן לנקוט במספר צעדים נוספים לפני שפונים לעורך דין סכסוכי שכנים:

  • לפנות לאגודה לתרבות הדיור לקבלת יעוץ
  • להציע לשכן הליך בוררות וגישור
  • פתרון מול חברות הביטוח במקרה של סכסוך בגלל נזילה או סכסוך שכנים על רטיבות
  • לפנות למשטרה במקרה של רעש לא סביר מעבר לשעות שהחוק מתיר זאת
  • במקרים קיצוניים יותר (אך לא נדירים, לצערנו) סכסוך בין שכנים עלול לגלוש לאלימות (פיזית או מילולית), להטרדות, ולחשש אמיתי של אחד הצדדים לביטחונו. במקרה שכזה ניתן לפנות למשטרה (במקרים בהם יש חשד לביצוע עבירה פלילית) או להגיש בקשה לבית המשפט לצו למניעת הטרדה מאיימת.
  • לפנות למפקח  על המקרקעין (המפקח על בתים משותפים).

 

מהי סמכויות המפקח על הבתים המשותפים?

 

למפקח על הבתים המשותפים סמכות שיפוט בנושאים כגון זכויות וחובות לפי תקנון הבית המשותף, השתתפות הדיירים בהוצאות משותפות הקשורות ברכוש הציבורי המשותף, עבירות על חוק התכנון והבנייה, סכסוכים הקשורים למתקנים משותפים בבניין (מעליות, דודי שמש ועוד). פסק הדין של המפקח על הבתים המשותפים מחייב וניתן להגיש ערעור על פסיקתו לבית המשפט המחוזי הרלוונטי.

מתי כדאי לפנות לעורך דין סכסוך שכנים?

אם אתם מעורבים בסכסוך שכנים ולא הצלחתם לפתור זאת בשיחה נעימה, זה השלב בו מומלץ לכם לפנות לעורך דין מומחה בסכסוך שכנים על מנת לקבל יעוץ ראשוני.

ככל שתקדימו לדבר עם עורך דין כך תוכלו להבין מה האפשרויות העומדות בפניכם, בין אם מדובר על פניה לערכאות משפטיות ובין אם עורך הדין ייעץ לכם לנקוט בצעד אחר .

החשיבות בייעוץ עם עורך דין כשסכסוך השכנים נמצא עדיין בשלב ההתחלתי הוא שבעזרתו ובעזרת ניסיונו הרב, תוכלו מצד אחד להימנע מצעדים שעלולים להרע את מצבכם במקרה של תביעה משפטית ומצד שני תוכלו לנקוט בצעדים שיקדמו אתכם לעבר פתרון המצב בכיוון בו אתם מעוניינים. כלומר, יש חשיבות לתזמון בו אתם פונים לעורך דין.

לדוגמא, אחת העצות שסביר להניח שעורך דין סכסוכי שכנים מנוסה ייעץ לכם היא לתעד באופן קביל משפטית כל שיחה או אירוע רלוונטי מול השכן המדובר. הוא ינחה אתכם באילו אופנים לתעד ומה עליכם לעשות כדי שהחומר שתאגרו יוכל לשמש לטובת העניין במקרה של הליך משפטי עתידי.

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין בסכסוכי שכנים?

ההשפעה של סכסוך שכנים על חיי היום יום היא משמעותית ומטרידה ורובנו נוטים לפעול באופן אמוציונאלי ולנקוט בצעדים שעלולים לגרום להחרפת הסכסוך מצד אחד ולשמש לרעתנו במקרה של הליך משפטי מצד שני. היתרונות בליווי עורך דין סכסוכי שכנים הם רבים:

  • הכוונה לגבי אופן ההתנהלות בשלב הראשוני של הסכסוך – הניסיון הרב של עורך הדין בסכסוכי שכנים מאפשר לו לצפות הראש את כל הכיוונים האפשריים אליהם עלול הסכסוך להתדרדר בהמשך ולכן יוכל לייעץ כיצד לנהוג כדי למנוע החרפה וכדי להיות מוכנים ככל האפשר לכל תרחיש עתידי כולל תביעה משפטית של כל אחד מהצדדים.
  • הכוונה בנוגע לאיסוף ראיות – עורך הדין יול לכוון אתכם אילו ראיות לאסוף ובאיזה אופן. זהו מידע יקר ערך שעלול להיות ההבדל בין זכייה בתביעה משפטית לבין הפסד ויהיה קשה מאד (או לא אפשרי כלל) לשחזר אותו לאחר מעשה.
  • ייעוץ באיזה שלב כדאי לפעול ולפתוח בהליכים משפטיים על מנת להיות הצד ששולט בהתנהלות התהליך ולא להיות מופתעים מהליכים בהם ינקוט השכן עימו אתם מסוכסכים.
  • במידה והשכן ינקוט בהליך בערכאה כלשהי נגדכם, חשוב להיות מוכנים ולהגיב בעצת עורך דין מומחה בסכסוכי שכנים.
  • גורם ההרתעה – במקרים רבים כאשר השכן המצוי בצידו השני של הסכסוך יודע שאתם מלווים בעורך דין מנוסה, הוא חושב היטב לפני נקיטת צעדים כלשהם והדבר שומר את התנהלות הסכסוך בפסים רציונאליים ומונע התדרדרות למצבים קיצוניים יותר.
  • הצלחה בתוצאות תביעה משפטית – אין ספק שבמידה ותיאלצו לפנות לערכאות וליזום הליך משפטי, אתם חייבים להיעזר בעורך דין סכסוכי שכנים שילווה אתכם בכל צעד ולו הקטן ביותר שתנקטו (לא רק בפן המשפטי נטו, אלא בכל להתנהלות שלכם מול השכנים).
    מיותר לציין שכל התנהלות ההליך תלויה בכך.


הניסיון הרב של משרדנו בסכסוכי שכנים לימד אותנו שזה נושא שכיח וכאוב שמחייב טיפול מקצועי ורגיש על ידי עורך דין מומחה ומנוסה בתחום.

כל צעד בו תנקטו עלול להוביל לתהליך ארוך שעלול להשפיע על איכות חייכם במשך פרק זמן ארוך.

בכל מקרה של סכסוך שכנים אל תוותרו על ייעוץ של עורך דין סכסוכי שכנים. הכוונה היא לעורך דין מנוסה שמומחה ספציפית בתחום זה. המחיר שאתם עלולים לשלם על נקיטת צעד שגוי עלול להיות בעל השלכות משמעותיות לטווח ארוך.

לא משנה איזה שירות תיקחו. הפתרון יהיה יצירתי!
עו"ד-עידן-אטיאס
עידן אטיאס ושות' - עורכי דין

משרד עורכי הדין עידן אטיאס ושות׳ בעיקר בתחום הליטיגציה (ניהול הליכים בערכאות שיפוטיות), בתחום המשפט המסחרי והעסקי בדגש על דיני חברות ודיני חוזים ובנוסף בתחום עבירות צווארון לבן. בין היתר המשרד מעניק ליווי משפטי וייעוץ לתאגידים, עסקים גדולים וקטנים, יזמים ואנשי עסקים שונים.

עידן אטיאס ושות'- עורכי דין הינו משרד בוטיק העוסק בתחומי הליטיגציה, משפט מסחרי -אזרחי, צווארון לבן וליווי עסקי.

פנו לעו"ד עידן אטיאס לשיחת ייעוץ
עסקים וחברות?
עידן אטיאס ושות' - עורכי דין, משרד לכל צרכי העסק בפן המשפטי, אנו מקפידים על השירות הטוב ביותר!
לוגו עידן אטיאס ושות' עורכי דין