עורך דין הסכם ממון בתל אביב והמרכז

עורך דין כתיבת הסכם ממון

זוגות לפני נשואים הולכים לקראת הצעד הזה בביטחון שהזוגיות תישאר יציבה לאורך זמן. למרבה הצער, ישנם מקרים רבים שבהם המצב משתנה מן הקצה אל הקצה, מה שמוביל לגירושין וחיכוכים רבים סביב רכוש. כדי למנוע אי הבנות ובעיות עתידיות, מומלץ לערוך הסכם ממון מבעוד מועד. כאן תגלו מה זה בדיוק הסכם ממון, למי הוא מתאים ולמה כדאי לכם לערוך הסכם שכזה.

עורך דין מומלץ לכתיבת הסכמם ממון בתל אביב והמרכז

מה הוא הסכם ממון?

חוק יחסי ממון בין בני זוג, תשל”ג 1973, מגדיר כך הסכם ממון: “הסכם בין בני זוג המסדיר יחסי ממון שביניהם (להלן – הסכם ממון), ושינוי של הסכם כזה, יהיו בכתב”. כלומר, הסכם ממון הוא חוזה בין שני בני זוג אשר מגדיר ומעגן בכתב את כל האספקטים הכספיים ביחסים של בני הזוג. מטרתו של החוזה הזה היא לקבוע את חלוקת הרכוש בין בני זוג במקרה שהם ייפרדו, מה שמסיר אי-וודאות לגביי העתיד ומעגן באופן חוקי כיצד תהיה חלוקת רכוש במקרה הצורך.

למי מיועד הסכם ממון?

הסכם ממון קלאסי הוא הסכם ממון לפני נישואים; כלומר, זוגות שעתידים להתחתן עורכים הסכם כזה בתיווך של עורך דין הסכמי ממון. אולם, כיום יש צורות רבות של מערכות זוגיות מחייבות, ולכן ניתן לערוך הסכם כזה גם במקרים הבאים:

  • הסכם ממון לזוגות שמנהלים משק בית משותף (ידועים בציבור)
  • הסכם ממון אחרי נישואים
  • הסכם ממון לפני גירושין

כפי שניתן לראות, הסכמי ממון תקפים לכל זוג שמנהל מערכת יחסים מחייבת, ומעוניין בשקט נפשי בכל הנוגע לחלוקת רכוש. את ההסכם ניתן לערוך אפילו לאחר נישואין ולפני גירושין, ובכך להסדיר את נושא הרכוש עם כמה שפחות חילוקי דעות.

מדוע כדאי לעשות הסכם ממון?

בין שמדובר בהסכם ממון לפני נישואים או הסכם ממון אחרי נישואים, יש להסכם הזה יתרונות רבים:

שמירה על שקט נפשי

הסכם ממון מספק שקט נפשי לזוגות שבוחרים לערוך אותו. כאשר אחד מבני הזוג מגיע למערכת הזוגית עם רכוש משמעותי, כמו דירה והשקעות, למשל, זה עלול לשים אותו בסיכון מול הצד השני. יש לא מעט מקרים שבהם אנשים בעלי אינטרס בוחרים להיכנס למערכת זוגית עם מישהו אמיד כדי ליהנות מהפירות של הצלחתו. הסכם ממון מנטרל את האפשרות הזו, ומאפשר לאדם שעמל כדי להשיג ממון לשמור עליו לטווח הקצר והארוך. הנכסים לא תמיד צריכים להיות משמעותיים; כך למשל, ניתן לערוך הסכם ממון על דירה לפני נישואין כדי שבעל הרכוש יהיה מוגן במקרה של פרידה, ויוכל לשמור על הנכס שלו.

בדיקה של טיב מערכת היחסים

כפי שנאמר בסעיף הקודם, ישנם אנשים שמעוניינים ליהנות מההכנסות והנכסים של אנשים אחרים, והם מרחיקים לכת עד יצירה של מערכת זוגית עבור המטרה הזו. כאשר עולה הנושא של הסכם ממון, ניתן לראות בקלות האם אחד הצדדים הוא בעל מטרות לא כשרות, ובכך לבצע את ההחלטות הטובות ביותר לגביי העתיד.

הגנה במקרה של פרק ב’

כאשר בני זוג מביאים ילדים, הסכם ממון יכול להגן עליהם במקרה של פרידה. הסכם מסודר מגדיר מה יקבלו הילדים, כך שאם אחד הצדדים יתחיל פרק ב’ – הילדים יהיו מוגנים מפני אינטרסים שונים. במקרים שבהם מעורבים ילדים בנושא, חשוב גם לערוך הסכמי ממון במקרה של פטירה, יחד עם צוואה. הסכם אחד מגדיר חלוקת רכוש במהלך החיים, והשני מגדיר חלוקת רכוש לאחר המוות. צוואה היא בעלת כוח חוקי גדול יותר, ולכן חשוב לערוך הסכם ממון במקרה של פטירה, יחד עם הסכם צוואה, כדי למנוע ריבים ומחלוקות בין ילדים על רכוש.

אישור הסכם ממון: מי הגורמים המאשרים?

כאשר מדברים על אישור הסכם ממון, חשוב להבדיל בין שני הסוגים של הסכמים מהסוג הזה:

  1. הסכם ממון לפני נישואים
  2. הסכם ממון לאחר נישואים

הסכם ממון לפני נישואים ניתן לערוך עם עורך דין הסכמי ממון שמתמחה בתחום. המסמך צריך להכיל את כל הפרטים שנוגעים לחלוקת רכוש במקרה של פרידה, והאישור מתבצע אצל נוטריון או בבית המשפט/בית הדין הרבני.

הסכם ממון לאחר נישואין יכול לקבל אישור בבית המשפט בלבד, או בבית הדין הרבני, ולא אצל נוטריון.

אישור בבית המשפט, בשני המקרים, דורש הגעה של שני בני הזוג לערכאה השיפוטית הנחוצה, ולאחר מכן הם יקבלו אישור על ידי בית המשפט (תוקף של פסק דין).

ומה לגביי הסכם ממון בין בני זוג לא נשואים?

הסכם ממון בין זוגות ידועים בציבור, כלומר זוגות לא נשואים שמנהלים יחדיו משק בית, גם צריך לקבל תוקף משפטי. את ההסכם מומלץ לערוך עם עורך דין מקצועי, ויש לקבל את אישורו על ידי פניה לבית משפט לענייני משפחה.

עלות אישור הסכם ממון: כמה זה עולה?

כאשר עורכים הסכם ממון, יש תשלומים שונים שצריך לבצע. התשלום הראשון הוא לעורך הדין שמנסח את ההסכם, והמחיר משתנה בהתאם לשעות העבודה, דרישות מיוחדות של בני הזוג, טיב ההסכם, ועוד.

בנוסף לכך, יש לבצע תשלומים בסכומים קבועים לאישור ההסכם. אישור נוטריוני להסכם ממון עולה 368 ₪, בתוספת מע”מ. כל עותק נוסף עולה 68 ₪, בתוספת מע”מ.

אישור הסכם ממון בבית משפט כולל תשלום אגרה על פתיחת התיק בסכום של 450 ₪ (אין תשלום מע”מ על הסכום הזה).

עריכת הסכם ממון: עם עורך דין מקצועי בלבד

עריכת הסכם ממון מכל סוג שהוא צריכה להתבצע על ידי עורך דין מקצועי בלבד, שמתמחה בתחום הזה. ישנם פרטים רבים שצריך לתת עליהם את הדעת בעת כתיבת ההסכם, שמהווה חוזה מחייב, ועורך דין מקצועי יודע לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

חתימה על הסכם ממון גנרי וכללי עלולה לגרום לבעיות רבות, אך עם עו”ד עידן אטיאס אתם לא צריכים לדאוג לכך; המשרד של עו”ד אטיאס מתמחה בעריכת הסכמי ממון מכל הסוגים, תוך הקפדה על כל הפרטים הקטנים והגדולים בהסכם.

במשרד כל זוג מקבל שירות מותאם אישית, שכולל עריכת הסכם מוקפד במספר שלבים:

  • היכרות עם הזוג: קיום פגישות אישיות, תחקור ואיסוף מידע רלוונטי
  • ניתוח משפטי מדוקדק של המקרה, תוך גיבוש אסטרטגיה עתידית מדויקת
  • ניסוח ועריכת ההסכם
  • חתימת כל הצדדים על ההסכם והכנת ההסכם לאישור
  • אישור ההסכם והשלמת הטיפול בו

עו”ד אטיאס ליווה זוגות רבים בתהליכי ניסוח ואישור הסכם ממון, תוך שמירה על האיזון העדין שנדרש במקרים האלו. המשרד מספק שירות איכותי ואישי לכל זוג, עם שירותי פרמיום משפטיים, שמונעים בעיות עתידיות.

הניסיון העתיר, ההשכלה הנרחבת בתחום המשפטי והמיומנות חסרת הפשרות של עו”ד אטיאס מאפשרת לכל לקוח ולקוחה שפונים אליו ליהנות משירות מקצועי במיוחד. באתר הבית וברשתות החברתיות ניתן למצוא אינספור המלצות על עו”ד אטיאס, ולגלות מיד ראשונה על טיב השירות שהוא מעניק.

אם אתם מעוניינים לערוך הסכם ממון, אל תתפשרו על איכות השירות שאתם מקבלים. שירות של עו”ד מקצועי, כמו עו”ד אטיאס, יחסוך לכם זמן, כסף ובעיות בהמשך הדרך, ותוכלו ליהנות משירות מקצועי ומדויק לכל אורך הדרך. הסכם חוקי ומקצועי ימנע בעיות רבות בעתיד, ויאפשר לכם ליהנות משקט נפשי, גם במקרה של פרידה.

לא משנה איזה שירות תיקחו. הפתרון יהיה יצירתי!
עו"ד-עידן-אטיאס
עידן אטיאס ושות' - עורכי דין

משרד עורכי הדין עידן אטיאס ושות׳ בעיקר בתחום הליטיגציה (ניהול הליכים בערכאות שיפוטיות), בתחום המשפט המסחרי והעסקי בדגש על דיני חברות ודיני חוזים ובנוסף בתחום עבירות צווארון לבן. בין היתר המשרד מעניק ליווי משפטי וייעוץ לתאגידים, עסקים גדולים וקטנים, יזמים ואנשי עסקים שונים.

עידן אטיאס ושות'- עורכי דין הינו משרד בוטיק העוסק בתחומי הליטיגציה, משפט מסחרי -אזרחי, צווארון לבן וליווי עסקי.

פנו לעו"ד עידן אטיאס לשיחת ייעוץ
עסקים וחברות?
עידן אטיאס ושות' - עורכי דין, משרד לכל צרכי העסק בפן המשפטי, אנו מקפידים על השירות הטוב ביותר!
לוגו עידן אטיאס ושות' עורכי דין